Sigurnost i phishing

U posljednje vrijeme povećao se broj phishing poruka. U zlonamjernim e-mail, SMS i drugim porukama društvenih mreža prevaranti pozivaju korisnike da pristupe lažnim stranicama banaka preko poveznica ili učitavanjem QR kodova, nude nagrade ili financijsku pomoć, odnosno provjeravaju pristupne podatke ili podatke o kartici. Prevaranti na taj način pokušavaju stupiti u posjed Vaših podataka i/ili zaraziti Vaše računalo zlonamjernim softverom.

Ne reagirajte na takve mailove jer ćete u suprotnom omogućiti prevarantima pristup Vašim računima i/ili karticama. Ne otvarajte privitke ni poveznice iz takvih poruka i ne odgovarajte na takve poruke.

Banka Vas nikada neće tražiti putem e-mail ili drugih poruka:
•             kartične podatke (broj kartice, rok valjanosti, CVV/CVC, PIN)
•             broj tokena ili korisnički kod
•             kodove koje generira token (OTP, APPLI1, APPLI2).

Navedene podatke unosite isključivo kada provodite transakcije ili pristupate računima preko internetskog ili mobilnog bankarstva.

Banka nije radila izmjene u svojim sučeljima i prije provođenja transakcija provjerite jeste li na originalnim stranicama. Nikada ne unosite korisnički kod, odgovor (broj na internet bankarstvu) ni APPLI2 na sučeljima koji nisu sučelja Banke i na ekranima koji Vam nisu poznati.
Banka Vam nikada neće nuditi reizdavanje/reaktivaciju usluge kroz aplikacije internet ili mobilnog bankarstva.

Aplikaciju mobilnog bankarstva preuzimajte samo u ovlaštenim trgovina (Google Play, Apple App Store), a internetskom bankarstvu pristupajte s poveznice na stranicama www.paba.hr.

Ako imate sumnje ili niste sigurni, obratite se našem Helpdesku na broj telefona 385 1 4602 300.

Ne unosite svoje osobne podatke niti podatke o kartici u ponude primljene putem društvenih mreža, e-mail poruka ili drugih kanala koji mogu biti lažni.
Ne šaljite podatke o svojoj kartici niti presliku kartice putem društvenih mreža, SMS poruka ili e-mailova.

Ne odgovarajte unošenjem svojih vjerodajnica (npr. korisnički ID, lozinka, PIN, APPLI2 i slično) u e-poruke, SMS, chat ili poveznice.

Lozinke i PIN nikada nemojte davati trećim stranama, a posebno korisnički kod i PIN mobilnog tokena. Banka Vas nikada neće tražiti lozinku/PIN niti vam se obratiti putem aplikacija za dopisivanje.

Online kupnja
Kada kupujete online provjerite pouzdanost internetske stranice. Provjerite web adresu u internetskom pregledniku, dostupnost korisničke službe internetskog prodajnog mjesta, mogućnost reklamacija, povrata, troškove dostave robe i pripazite na suglasnosti koje dajete prilikom kupnje.
Kada morate dati podatke, procijenite jesu li zahtjevi za njima u skladu s uslugom/robom koju upotrebljavate ili kupujete. Upotrebljavajte samo sigurne internetske veze zaštićene lozinkom. Za online kupnju nemojte upotrebljavati javne i besplatne wifi mreže.

Ažuriranje telefona/računala i preuzimanje aplikacija
Ažurirajte pametne telefone i računala, zaštite ih antivirusnim programom i pristup osigurajte lozinkom ili biometrijskom metodom. Aplikacije preuzimajte samo u ovlaštenim trgovina (Google Play, Apple App Store). Redovito nadograđujte antivirusne programe, koristite sigurne lozinke i redovito ih mijenjajte. Zatvarajte preglednike prilikom završetka rada na računalu. Ne spremajte šifre i lozinke u pametni telefon.

Redovita provjera stanja
Koristite se uslugama Banke za provjeru i praćenje stanja na Vašim računima. Redovito kontrolirajte svoje troškove putem dostupnih aplikacija i ako uočite bilo kakav sumnjiv trošak, isto nam čim prije javite.

Oglasi
Ako prodajete robu ili uslugu putem oglasnika, jedini podatak potreban Vašem potencijalnom kupcu je IBAN Vašeg računa. Nemojte nikada davati svoje kartične podatke (broj kartice, rok valjanosti i broj s poleđine kartice).

Nagradne igre
Ako sudjelujete u nagradnim natječajima, pazite na lažne profile i internetske stranice. Ne nasjedajte na oglase da ste osvojili nešto vrijedno pri čemu se od Vas traži uplata malog iznosa ili unos kartičnih podataka kako bi preuzeli nagradu.

Dostave
Ako očekujte paket i primite poruku da trebate platiti poštarinu ili neki drugi trošak, provjerite e-mail adresu i ne otvarajte sumnjive poveznice. Nemojte plaćati poštarinu i troškove dostave unaprijed, obratite se dostavnoj služni za pojašnjenje dodatnih plaćanja